پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر توسعه همکاری های تجاری ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت های این منطقه تاکید شد.

شعار سال: مهندس رضا مسرور، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران بر توسعه مراودات اقتصادی دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان به تشریح مزایا و معافیتهای منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی پرداخت و آمادگی سازمان متبوع خود را برای همکاری در حوزههای زیر ساختی و سرمایه گذاری شرکتهای روسی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین در حوزههای ساخت انبار،سیلو و سردخانه اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی پیشنهاد ایجاد شعبه نمایندگی گازپروم روسیه در منطقه آزاد انزلی را به هیأت روسی مطرح کرد و با تاکید بر توسعه مناسبات تجاری با تنوع بخشیدن به کالاهای مبادله شده دو کشور تصریح کرد: ظرفیتهای خوبی در زمینه توسعه همکاری شرکتهای حمل و نقل و کشتیرانی دو کشور و صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان به بازار روسیه وجود دارد که میتوان از آن بهره برد.

در این دیدار الکساندرماکسیموف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران پیشنهاد خواهر خواندگی بندر کاسپین و بندر ماخاچ کالا را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای و پتانسیلهای موجود در منطقه آزاد انزلی،توانمندیها و فرصتهای سرمایه گذاری آن را به سرمایه گذاران روس معرفی کرده چراکه دولت روسیه نیز توسعه مراودات با ایران را در دستور کار دارد و شرکتهای روسی نیز از این موضوع استقبال میکنند.

وی با اشاره به خدمات بانکی بانک گاز پروم به تجار روسی و ایرانی برای تقویت مبادلات تجاری دو کشور، خواستار توسعه همکاریها در زمینه بانکی با توجه به اتصال شبکه بانکی روسیه به شبکه بینالمللی شد و افزود: منطقه آزاد انزلی ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به هاب داد و ستد کالاهای ایران و روسیه به ویژه در زمینه فرآوردههای نفتی، آهن و چوب و مواد غذایی را دارد.

گفتنی است؛ در این دیدار علاوه بر الکساندرماکسیموف ، عارف مارکوف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه در ایران و اکسانا دیدیک مشاور این اتاق بهمراه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری کاسپین حضور داشتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396، کد مطلب: 963-5490-5 :www. isna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین